Mama & Papa Pergi Haji

Nov 18, 2008 - ♛Posted by : homosapiensz at 3:52 AM
15 nov 2008 lepas...papa dan mama aku bertolak menunaikan haji..menunaikan rukun islam yang ke-5..
jumaat malam tu aku tolong mama aku berkemas-kemas barangan dia...Anak-anak dah besar semuanya, jadi takde masalah la nak tinggalkan anak-anak walaupun Mama dan Papa pergi haji serentak.
barang papa aku dah siap dah...mama aku 1st time g Haji..tapi bagi papa aku yang ke-2 (maybe nak menemani mama aku kot..hehhe)
pagi 15 nov tu...aku 1 family gi hantar parent gi kat stadium tertutup gong badak..
sampai sana jer kitorang hantar coz kat sana diorang nak 'briefing' dan prepare untuk para jemaah smua..

aku tolong papa aku ikat gelang pengenalan diri..sebelum diorg masuk dalam dewan untuk preparation...jadi kitorg (smua keluarga jemaah pn) hantar jemaah sampai sini jer, dalm kul9 a.m.

bersiap2 ngn beg..

my family (mama, papa, adik n nenek)

siap2 nk masuk ke dalam dewan dah....last meeting sini ler...

Papa terangkan sesuatu kat mama.
.maklum bg mama ni 1st time nak gi haji..papa lak yg 2nd..

ni adik bongsu aku..baru darjah 1 (7 tahun)..papa aku xnk bg adk aku ni bosan masa ketiadaan diorg, beli le mainan utk budak ni..hahaa....anak bongsu le katakan...tp dia x nangis pn..

aku ngn makcik aku sblm blk umah, round ler kat airport terengganu ni..(Lapangan Terbang Sultan Mahmud - kot-)..buat kali pertamanya, penerbangan para jemaah haji dari terengganu terus ke tanah suci..(x tau ler diorg singgah mana dulu..)
*****
video
lepas je mama & papa masuk dalm dewan tu...kitorg tunggu kat luar je tgk skrin besar kat luar tu utk tgk suasana dlm tu..ni adik bongsu aku..aku suruh dia wat bunyi itik sambil jalan mcm itik..hehee..
(pandai lak dia wat punyer itik ni...mmg anak itik btol..)

**Semoga mama papa selamat pergi dan selamat pulang...semoga berada dalam sihat sentiasa dalam menunaikan ibadat haji ini...semoga mendapat haji yang mabrur..aminnn...
(teringat lak kat "someone" yg gi haji gak tahun ni...huhu..semoga dia pun mendapat haji yg mabrur...selamat pergi dan selamat pulang..harap dapt berhubung dgn dia lg..aminn)