Muzium Terengganu (The Largest Muzium in Malaysia)

Apr 25, 2009 - ♛Posted by : Live as Homosapiens at 1:27 AM
~SELAMAT DATANG KE MUZIUM TERENGGANU~


(http://museum.terengganu.gov.my/maxc2020/agensi/index.php?cid=43)
~bleh ler belek2 skit website Muzium Ganu Kiter!!~

Menurut pengetahuan aku ler...Muzium Terengganu ni pernh jadi muzium yg terbesar di Asia Tenggara!!
namu kini maybe dh jd 2nd largest..
(tapi masih muzium terbesar di Malaysia!!)

Biar aku bawa korang melawat sekitar muzium ni dengan pesawat aku erk
(berangan sangat!! ahakss~)
ok semua..ready ngn skrol masing2, mouse,

READY...???
"Attention to all passengers, please tied ur seat-belt..we will begin our flight"

(mana ler tourist guide jet aku ni~)
ok semua..
ni pintu utama nk masuk dlm muzium..kat tepi tu ada kaunter tiket...
nk masuk kena bayar tiket..
menurut sorg penduduk area2 situ bernama ****..tiket utk dewasa RM2, kanak2 rm1.50, budak skolah RM1
(tiket naik pesawat aku xyah ler..free jer...)

Bangunan ni..(nk pggl bangunan ker?) atas tu ada ler pejabat..(oooo~~ bru aku tau.) atas tu lagi ada ler sambungan bahan2 pameran dalam tu~~.

(sebenarnya aku naik pejabat tu amik borang jawatan kosong..hehhe...)
ada le beberapa jawatan yg di tawarkan..tp cuma 1 jer yg menarik minat aku walaupun aku xde basic & pembelajaran secara professional...
~PHOTOGRAPHER~
(i love photography!!! )

Ni salah satu laluan luar muzium tu...ada kolam warna hijau..~~
(mcm jakun je aku ni..hahhaa)

Baik ler smua..dah puas naik jet aku kannn~~
Jom kita naik kete perisai lak...

"siap2 pakai seat-belt semua..kita nk gi redah acara candid lak ni...."

AWAS!! jangan cuma aksi ini ketika main meriam buluh..

P/S : Jangan tiru aksi ini masa merempit..

Fuhhhhhh~~~
such a hot day!!! i'm sweating!!

OK semua..sila beratur naik CRUISE aku lak..

Feeling ala2 "The Pirate of Carribien" lak~
"weyyy..lantai ni kotor..cepat lapp!!"
"campak tebusan dalam sungai..bagi Yu makan...!! grrrrr....~~"
"captain.... yu mana idup dlm sungai"
"diam ko prebet..!! mop lantai tu guna kiwi clean"


Ala2 video clip "Slumdog Millionaire" lak~~

i think thats all for today...Class dismissed~
"Pintu kuar ada kat bucu sebelah kanan atas bentuk "X" tu...
sila tekan tu utk kuar..terima kasih..sila datang lagi.."