Kebun Nenek & Pojie Pooh Lil' Present

Jul 30, 2009 - ♛Posted by : Mr.Homosapiensz at 9:49 PM
Pagi semalam bangun jer tido~
Mama terus bgtau, "Gi r makan nasi lu..teman ma gi umah kawan ma pastu gi umah tok long (nenek aku..)"
Aku pun gi mandi2, terus makan nasi (wat backup lunch le konon~)


MISI 1 : Gi umah kawan mama~

Ting~tong~
pintu pagar pun terbukak..tengok sekitar umah dia lawa gak landskap~urmm.. teringin wat kat umah aku gak camtu...huhu..kawasan lak terhad...nanti ler...
Mama pun borak2 ngan kawan dia...aku duk diam jer...usha2 kawasan sekitar umah dia...
Dah kul 1 tghari dah..nak gi umah nenek lak...

MISI 2 : Gi umah nenek (Tok Long)

Sampai jer umah nenek, tengok pintu umah berkunci..

"Tok gi kebun kot...". kitorang pun gi ler kebun nenek..x jauh sangat..seberang jalan jer...

Masuk jer kebun...tengok2 sekitar xde ler..Mama pun panggil, "Wooo..!!!", dengar dari jauh sayup2 jer balasan suara "wooo!!".."Gini ler klu orang panggil kalu masuk hutan", Mama bagitau aku.."Oooowhh~"

Misi masuk kebun...

Nampak ler nenek aku yg masih sihat walafiat lagi berkebun~
"respect" btol ler ngan nenek aku tu..harap tua2 nanti aku pun masih sihat walafiat sampai anak cucu cicit..

"Gi ler amik rambutan nung...", Tok LOng bagitau...
Aku & mama pun petik ngan tangan yg stakat dapat capai jer....dapat ler dalam 2 plastik bag besar.

Dah selesai dah petik rambutan..balik umah lak..jangan lupa lak..lepas je kuar kebun..cek kaki2, mana2 bahagian takut ada pacat jer...yg kecik ke besar skit ker...
(kenal x pacat tu per?? try ler google)

Duk dalam umah nenek, dengar mama & nenek borak3..aku duk diam jer dengar diorang borak..

Nenek : ambe kurus skit la..dlu gemuk..
Mama : molek r kurus..ambe ni gemuk skit...
Nenek : ambe gi kebun pun bkn nk wat keje sangat...asalkan kuar peluh skit jer..rasa ringan r badan...ni pun lenguh2 lutut ni..
(Diam jap..pastu masuk topik lain lak...)
**ambe = ganti nama bagi saya dlm loghat Terengganu (asal dari perkataan "hamba"). Biasa digunakan orang tua2, mama papa pun kadang2 cakap camtu gak~

(adakah orang pompuan slalu cakap pasal badan mereka yg kurus ke gemuk ker?? 1 persoalan~ urmm~ Pape pun..bangga ler dapat nenek walaupun dah tua tapi masih active berkebun lagi...harap aku pun bila tua2 beranak cucu cicit pun masih aktif..aminn...)

Haa..!! siapa tau ni buah per...pokok ni rendang jer..ada kat depan umah nenek aku...
Ni Buah Kepek / Buah Katak Puru / Buah Nam-nam,,
rasa dia masam2 manis skit..sedap klu makan ngn sos rojak..

Bila sampai jer umah..nampak 2 Surat untuk aku..hehe
~ Bngkusan pos express & dari rakan muda~


Jeng~Jeng~ Jeng~
Simple present from Pojie Pooh
Thanx a lot ;-P
(Siap dpt "love" kat pipi..Jgn jeless~)

p/s to Pojie Pooh : walaupun kaca dia dah pecah coz of mailing process...its still nice+sweet..i dah pun ganti dia punyer cermin...so, it looks like a brand new one ;-P