Kisah Neslo+Nostalgia

Jul 25, 2009 - ♛Posted by : Mr.Homosapiensz at 3:15 AM
Mula menaip ni tepat jam 4.00 A.M....aku macam biasa..dah pekena 1 mug Neslo wat kat dapur tadi...memamg dah niat nk stay up malam ni...
(sahaja aku nk tido lewat malam ni kerana takde sebab...aminn..aku dah niat dlm hati dah~)

Urmmm~ masuk bilik, buka laptop xtau nk wat per..try sambung broadband celcom pinjam ni..
Aishhhkk!! !@#$%^&* btol ler...!! byk kali aku connect asyik error jer...pape pun, baik layan movie dlu~
Cek dalam pendrive ada citer per erk~

The Butterfly Effect

(tak tau la tahun bila citer ni~ copy ngan member dlu~ Layan je ler..)

hurmmm~ agak complicated gak story ni..asyk tukar2 scene jer...layan jer ler..pape pun..tetap happy ending (walaupun hero x dpt bersama ngan heroin dier). Search pasal "Butterfly Effect" ni...!@#$%^&* memang x faham maksudnya...
(somebody boleh terangkan maksud "Butterfly Effect" dengan kata2 yg mudah di fahami x??)

dah habis 1 movie...urmmm~ masih x ngantuk lagi~ baring2 atas katil masa malam yg sunyi sepi ni..dengar bunyi cengkerik, angin..kadang2 dengar kenderaan lalu~ terfikir lak masa lampau, akan datang~~
(copppp!!! bertakaful* jap~takafur~ tafakur..pape je la..asalkan sampai maksud~)

Sambil belek2 intro buku "The Truth Stories of Ghost" hadiah dari sofi..minum Neslo sampai habis...Alamakkk~~ baru baca intro buku ni..caffein neslo+lambat tido wat aku berdebar2 je ler...(cehhh!! cover konon!!)..Segala teori, metafizik hantu tu dalam intro ni~~
""
(ishkk!! dah terbayang mcm2 dah malam yg sunyi ni~~ habis je intro terus simpan atas rak tepi katil...).

Layan Adobe jap~~touch-up skit header blog~~ ok2 (boleh la~)..urmmm~ nak wat per erk..x ngantuk lg...lepas subuh bru tido kot~~ [stop menaip jap]

rasanya ni jadi 1 posting yg panjang~~

Turun dapur jap nk gi toilet/minum air jap~~ ternampak lak Si Kucing Nana bermain-main ngan katak kat dapur~ (Biasa ler umah kampung..ecosystem semula jadi gitu~~)..huhu..terkenang aku pada Sony Ericsson K800i aku..x dpt aku amik gambar~~let's bygone be bygone (tetiba lak~)

Sambil minum air masak, tgk jam dah 4.32 A.M..x ngantuk lagi ler..
Gulp~ Gulp~ Gulp~
Smua bunyi jadi jelas, lihat jarum minit bergerak skit2 bila jarum saat berdetik~ tiba2 flashback ler plak~ Masa form 4 dlu,

cikgu fizik ada tanya, "Kenapa pada waktu malam, bunyi dengar lebih kuat??"
Pelajar diam jer~~ Aku pun angkat tangan nak try jawab~ Tersengih je Cikgu Suria namanya..
Aku : Bila malam, udara lebih sejuk, ketumpatan udara menjadi lebih berat dan terkumpul pada permukaan bunyi, frekuensi bunyi yg bergetar pada zarah2 udara yg sejuk bergerak lebih cepat dan berlanggar lebih cepat antara satu sama lain.
Cikgu Suria tersengih jer~ x ingat lak cikgu tu jawab apa tp jawapan aku bg tak betul @ kurang tepat~~
(apa jawapannya erk..lupa lak~)

(Panjangnyaaaa posting ni....bosan plak nk baca kann?)
04.50 A.M
(lama btol taip post ni..huh! tajuk posting x tau nk tulis per...lepas hbs ler bru tulis tajuk~~)


huhu~Lukisan ni aku terjumpa masa mengemas tingkat atas umah aku~~ huu...hampir terlupa aku pada lukisan masa aku form 3 @ form 4 ni...(aku tiru lukis jer dari tabloid ala-ala supernatural gitu..). Mengembalikan memori masa asrama dulu..bosan2 melukis jer~ huhu~ pasni klu aku rajin ngemas terjumpa barang2 lama~ kena simpan ler..nostalgia tu~~

04.56 A.M [Nak fikir tajuk posting ni~~...urmmmm]