Nak jadi OKB!!!

Dec 2, 2009 - ♛Posted by : Mr.Homosapiensz at 11:11 PM
Masa kat ofis....
Hujan mencurah2 membasahi bumi....
Nak kuar xleh coz ujan...(naik moto jer....)
So, macam biasa duk jer dalam ofis mencari sumber untuk menghilangkan kebosanan ni....

Ada ler sumber bacaan; Surat khabar yg lama ker buku2 majalah2 company....
Tertarik ler baca buku tu~~
"OKB : Orang Kaya Bertaqwa"
Karya Dr.Rusly Abdullah
(Juga penulis "Menjejaki Jutawan Senyap")

Sebuah buku motivasi yg mmg memberi motivasi kepada aku.....
kebanyakan cerita ttg jalan idup penulis seorg businessman yg berjaya dan rakan2 segurunya.
(rasanya ni buku ke-3@4 kot).. AKu baca yg ni jer....

"Ada banyak cara untuk kita memperolehi RM 1 Juta....kita jual barang bernilai RM1 Juta kepada 1 orang @@ Menjual barang bernilai RM 1 kepada 1 Juta orang...."

Balik jer umah lepas semangat baca buku tu...terus tanya Papa kat dapur yg tengah siap2 nak masak Cucur...
Anak Papa a.k.a Aku : Pa, klu mal wat nama syarikat atas nama mal sendiri leh x?
Papa punyer anak : Memang Pa cadang nak tukar nama Puncak Alamanda (company enterprise sedia ada) tu atas nama mal...Hok tu (yang itu) atas nama amer (abang aku..) tu tamat tempoh bulan 1 (januari) ni...Kang amer habis KPLI...staff kerajaan xleh wat company...
Anak Papa a.k.a Aku : Doh hok AN ALAMANDA tu??? (1st company enterprise papa)...Owhhh! tu atasa nama Mama.... Kalu mal nak tukar nama Puncak Alamanda tu gane??
Papa punyer anak : Kena register baru la....Bakpe (kenapa) ngan nama Puncak Alamanda tu?
Anak Papa a.k.a Aku : Urmmmm.......(berhenti panjang skit & ngan nada slow2)..Nama Puncak Alamanda tu macammmmm x sesuai..macam biasa jer.....
Papa punyer anak : Doh tu mal ada nama lain ker??
Anak Papa a.k.a Aku : Xdok lagi...x mikir lagi.....
(pastu berlalu jer....duk depan TV ngn Mama & adik bradik lain....Mama lak complain pasal Cucur yg Papa wat tu agak keras...so, Mama gi wat Cucur lain lak....yg lebih lembek..Yg pasti, kami smua makan cucur buatan MAMA & PAPA... sambil menikmati teh depan TV...tgk TV3; Nenek Kebaya..hehhe)

**Kesimpulannya....1#Aku dibenarkan wat 'company enterprise' atas nama aku sendiri....
2#Aku x de idea lagi nak wat nama per..so, kebarangkalian aku wat CONTESTutk cari nama company ni AKAN DIBUKA..(Masa ni x rasmi lg...)