Kuih ke? Dessert...?

Jan 23, 2010 - ♛Posted by : Mr.Homosapiensz at 11:35 PM
Ni nak panggil dalam klasifikasi per erk? kuih ker? Kira 'dessert' ler .....
'Dessert' ni di kenali sebagai LOCONG....
(menurut mama aku..coz aku tak tau pun pe namanya sebenarnya...)

LOCONG ni merupakan sejenis pencuci mulut yang sangat manis, orang terengganu kan manis2..., dimakan bersama santan/susu cair...
Isinya terdiri daripada buah nangka yang di potong memanjang (2,3 kerat jer), buah kabung, yang lembik2 macam cendol tapi kenyal & besar skit....(macam dalam ABC tu)
Biasanya klu aku makan benda ni mesti tersedia bersama segelas air masak coz 'TOO SWEET! hihi...


p/s : klu kuih muih yang manis2 ni biasanya dari Kelantan/Terengganu kan...agaknya...coz biasa makan kuih dari kelantan manis2 jer....orang terengganu pun manis2 gak..he