Follow Me-Follow You

Sep 27, 2010 - ♛Posted by : Mr.Ix at 7:30 PM
Kebanyakkan Blogger mesti mengingini blog mereka di kenali ramai. Di sini pentingnya Follower. Semakin banyak Follower, Semakin mudah Blog anda di kenali.
Seperti 'Tagline Followers' aku iaitu:
"Follow Me-Follow You"

Sudah tentu terpulang pada kita untuk "Follow" Blog seseorang itu. Aku (Ix) juga bermula Blog dari tiada 'Follower' dan Sekarang sudah mencapai 200++ Followers sepanjang 2 Tahun lebih ber'blogging'. Jadi, sesiapa yang 'Follow' Blog aku, aku akan 'Follow' balik 'Blogger' tersebut. (Ada juga terdapat 'Silent Followers' di mana aku tak dapat masuk ke dalam Blog mereka -maybe coz tidak disertakan 'Link'-)
TAPI...
 ada sesetengah Blog yang agak 'melampau' aku tak Follow balik.
Ada blog yang menarik aku Follow dengan sukarela.
Yang penting, Tiada paksaan untuk 'Follow-Follow' Blog ni.

Kenapa?
Kerana sebagai seorang Blogger, perlu untuk mengembangkan 'network' blog. Jadi, 'Follower' tersebut sebagai 'Supporter' yang secara tak langsung 'memeriahkan' blog kita walaupun 'Followers' beratus-ratus tapi komen setiap entry tidak lah seberapa.
Selebihnya bergantung pada Blogger itu sendiri untuk 'menyajikan' Entries buat 'Followers/Silent Readers dan menarik lebih banyak "Readers" supaya menjadi sebuah Blog yang dikenali ramai dan berkongsi perlbagai cerita! ^__^V

p/s: Lain blogger mempunyai pendapat berbeza mengenai FOLLOWERS ni.
p/p/s: lambat btol loading 'New Post' guna Mozilla Firefox, Last-last guna Internet Explorer ok skit.