Ikan Bandaraya a.k.a Cleaner Fish Ix

Sep 30, 2010 - ♛Posted by : Mr.Ix at 8:10 PM
Sabtu lepas (25/09/10) merupakan hari Pasar Tani yang biasa aku pergi diadakan. Aku keluar agak lewat dalam jam 12.30tghri dah. Setibanya di sana kelihatan penjual mula mengemas gerai masing-masing. Sempat juga aku beli Ikan "Molly" (tak sure lak.dah google mungkin tertukar dengan Ikan "Platys") 6 ekor (RM5) dan makanan Ikan Puyu Ix (Lama tak jenguk Ikan Puyu coz aku letak dalam tempayan jer...Bila tabur makanan adalah yang menyambar..Macam bagi makan ke 'toyol' lak coz tak nampak..hahha.)

Inilah rupa Ikan Bandaraya (Plecostomus Fish) yang aku beli di "Pet Shop",Manir. (Harga:2.50). Saiz Kecik gak. Beli bersama Ikan Laga Betina (80 Sen)<<---'confuse' takut tertukar dengan Ikan Laga Sawah.huhu...

Jadi Sekarang Komuniti Akuarium Ix adalah:-
Ikan Guppy (Guppies)
Ikan Ekor Pedang (SwordTail)
Ikan Molly (Molly Fish -maybe Ikan Platy-)<<---Dah Google rasanya Ikan Platy.
Ikan Bandaraya


Luar Akuarium:
Ikan Puyu (Masih pencubaan untuk ternak)
Ikan Laga (Warna Merah-Jantan-)
Ikan Laga Betina (Warna Gelap-confuse takut tertukar dengan Ikan Laga Sawah.-)<<--Pekerja sana bagitau Ikan Laga Betina.