Ohhh Molly-Molly Ku....Kah??

Oct 1, 2010 - ♛Posted by : Mr.Ix at 6:00 PM
 Tak habis-habis aku citer pasal ikan kan......Kan sodap dapat makan ikan bakar 3 rasa. Nyummm!. Citer pasal Ikan yang aku beli bersama Ikan Bandaraya tu. (alaa....yang Si Nana main dalam 'posting' yang lepas tu.)
Menurut label plastik penjual kat pasar tani tu dia tulis ikan 'Molly'. Tapi bila aku 'Google' :: Molly Fish. Rupa bentuknya lain. Berbeza sangat ngan ikan ni. Jadi petunjuk untuk Google ialah Ikan warna merah ekor hitam tu. Setelah Google. Ikan ni dinamakan "Black Tail Coral Platy"
 Dalam sebungkus plastik tu ada 6 ekor (RM5)
Seperti Biasa, sebelum di letak dalam Akuarium, kenalah 'photoshoot' dulu.

 Rupa dalam akuarium menggunakan Kamera Digital Fujifilm J38 + Casing Underwater 3m
[Tak mampu nak amik gambar underwater kat lain lagi. Cuba kat dalam Akuarium jer la.]

Komuniti di dalam Akuarium yang cincai. 
Ikan 'Platy'. Guppies. Swordtail. Placo
Medium bawah tu letak batu besar jer. Kalau letak batu kecik2 ok gak kan.

p/s: pasni aku citer pasal Anak-anak Ikan aku lak....
p/s: [Petikan Filem "Jangan Pandang Belakang Congkak#1": Anak Ikan Makk..]