Aku Bukan Kacau Awek Ko!

Nov 26, 2010 - ♛Posted by : Mr.Ix at 10:14 PM
Ni peristiwa pertama yang aku hadapi iaitu di bagi WARNING! oleh seorang lelaki yang mengakui pakwe kepada seorang kenalan perempuan ni.
KES#1 :  Ini merupakan projek website design aku yang pertama dan sudah tentu aku yang berjurusan Sains ini mempunyai Zero#0 pengetahuan pasal website. So, aku minta tunjuk ajar dari seorang kenalan perempuan ni. Hanya sekadar tunjuk ajar jarak-jauh, SMS, YM dan FB jer. Semuanya berkaitan dengan tunjuk ajar website design ni.
Nak di jadikan cerita, pompuan ni tetiba bagitau yang dia bagi no.telefon aku kat kawan lelaki rapat beliau (maybe setelah di desak).
Kemudian, pada satu hari unknown no.SMS aku.:
******************************************8
Mr.A : salam.sy n Cik B nk join skali bt laman web en
IX : Salam...ni siapa ni ek?
Mr.A : sy Mr.A bf Cik B
IX : 0ic...website 2 dh siap n mggu dpan nk hntar @ awk jeles? Dun w0ry, sy bkn nk pikat Cik B pn...juz mtk tnjuk ajar wat website je..
Mr.A : - ha cantik lah tu.klu ada apa2 idea nnt sy bg tau Cik B ubh.
IX : Maksudnya?
Mr.A : maksud sy dah mintak kebenar Cik B utk join part.jd sy pun ada hak dlm hal ni.
- masalah nya dia xmintak izin sy pun.
IX : Yg ada hak ialah saya...yg mnerima pr0jek adalah sy..sy tau siapa yg sy percaya utk kerjasama..Cik B ajar 2 bkn prcuma, sy bg k0misen gak.
Mr.A : ha ya lah.xp sy berhak pada Cik B.awk xblh nk suka2 suruh dia itu ini.mesti melalui sy jgk.
IX : Jd stiap keje Cik B wat d tmpt keje dia, dia mtk izin awk? Trmsk nk mskkan data, jupe cust0mer, wat template etc.?
Mr.A :  haah la.mesti info pada sy apa yg dia nk bt.baru blh aprove tau tdk.
IX : Awak tunang dia ke?
Mr.A : aah. <<<------tipu
- di sbb kn projek ni dh siap...xdpt lah apa sy nk tmbh. <<<<-----memang aku tak perlu pertolongan mamat ni.
p/s: Baru jadi BF nak kena mintak izin untuk buat semua kerja, tunggu approve dulu baru boleh buat.??
*********************************************
Kemudian Mamat tu call aku bagi ala-ala WARNING! 
Mr.A : Boleh tak lepas ni awak jangan msj dia lagi?
IX : Pasni saya nak tanya pasal web lagi?
Mr.A : Tak boleh! Tak Boleh! jangan! Jangan!
IX : Awak ni suami dia ker?
Mr.A : Tak tapi BF dia.. awak jangan msj dia lagi!
IX : Awak cuma bf jer bukan suami pun jadi awak takde hak nak halang saya.
Mr.A : Ok2. Pasni saya suruh dia tukar no.fon, delete FB.
IX : OK.
Mr.A : OK. Salam.

Akhirnya Cik B mengalah bagi pihak mamat yang jeles tu, tapi aku mintak selepas settle projek website ni dulu. Lepas tu berakhirlah satu friendship.