Mayat Obor-obor Besar Terdampar di Pantai Chendering, Terengganu

Feb 19, 2011 - ♛Posted by : Mr.IX at 12:14 PM
Situasi lama dah ni, gambar-gambar ni memang terkumpul lama di Folder Blog Update di Desktop aku.. Tunggu untuk upload 'n update jer...
Semasa berjalan-jalan ke tepian pantai kegemaran aku, Pantai Pandak, Chendering, Kuala Terengganu.. Sesambil jejalan tu mencari Seaglass gak..
Tapi tak sangka jumpa mayat spesis laut ni terdampar kat Pantai ni, rasanya ni 1st time aku jupe spesis laut Obor-obor a.k.a Jellyfish ni Pantai ni....Maklumlah masa tu musim Monsun timur laut kan...Jadi ombaknya agak kuat...

Besar kan mayat jellyfish ni kan....Lebih besar daripada kepala aku tu...!

Tempat di mana mayat ini di jumpai....tapi aku letak situ balik biarkan alam menguruskannya kan....mana tau jadi makanan haiwan lain ker....

Selepas jer aku terserempak dengan mayat jellyfish besar tu, terjumpa lak mini jellyfish yang hanyut di bawa oleh ombak monsun timur laut tu....Cantik lak mini jellyfish tu di terangi cahaya petang..cam luminescence jer ....
Ambil untuk photoshoot jer, nak amik awet tak leh lak...

p/s: jupe Seaglass yang kecik-kecik jer...tapi ada satu rare seaglass warna solid blue...