Mimpi: Landak, Makanan & Gadis

Nov 3, 2012 - ♛Posted by : Ixbarr Abdullah at 9:21 PM

03.11.2012. Waktu sekitar 5 pagi.
Kadang-kadang ada mimpi manis yang ingin di ingati saatnya. Jadi, aku mencatatnya dalam blog ini sekadar ingin berkongsi...
Waktu pagi yang di buai mimpi.. bermimpikan seekor landak hutan yang warna hitam, duri panjang2 yang warna hitam putih tu... dan ia ada hidung merah dan boleh bercakap!!
(maybe aku terlalu rindu kat landak "hedgehog" albino kat kampung terengganu kot sampai masuk dalam mimpi...hehehe)
Landak  tu baru je lepas dimandikan oleh seorang lelaki (tuan landak) sambil di perhatikan oleh aku, mama aku dan seorang berpakaian wanita yang tidak jelas rupanya..
Mama aku mengusap2 kepala landak yang basah tersebut...
Kemudian landak tersebut berkata,"I love girl who love pet".. sambil dia menjeling pada mama..(YA!! Landak tu cakap bahasa inggeris!!)
Dan aku pun mengangkat tangan nak bertanyakan pada landak,"Saya! Saya pulak??!!"
Landak jawab,"You love girl who love pet"..(amboiii....)
Kemudian mama seronok melayan landak tersebut sambil diperhatikan oleh tuan landak dan bayangan wanita yang tidak jelas.
Aku merasa tidak sedap perut dan berada antara mimpi dan sedar. Dalam mimpi aku pergi ke sinki dan muntah biji2 nasi putih.. Jadi, antara jambatan mimpi dan separa sedar, aku pun bangun akibat tidak selesa perut. Masalah penghadaman nasi goreng ayam yang makan di Bomaq Corner, Kangar,Perlis.
Jam 5 pagi aku tersedar dari mimpi yang jelas dalam minda.. guling2, beberapa kali ke sinki dan tandas sebab tak selesa perut dan akhirnya Aku betul-betul muntah nasi goreng bersama french fries!!! Muntah-muntah macam dalam filem Exocist tu... bwekkkkk!!!

Seharian tak selesa perut, ulang-alik ke tandas dan tak dapat makan 1 hari ni... perut sendat je rasa.... huhu...

Moral : Kunyah makanan betul2 supaya mudah hadam, jangan makan gelojoh, pilih gerai makanan yang bersih, elakkan makan makanan sejuk dan berminyak!!!

"Mimpi bukan lagi mainan tidur, tapi motivasi diri dalam keadaan tidak sedar" - Iqbal Abdullah.

Published with Blogger-droid v2.0.9